TIEDOTE: Seuran toimenpiteet muuttuneessa koronaepidemiatilanteessa
25.2.2021 14:23 Uutiset / Pääsivusto

TIEDOTE: Seuran toimenpiteet muuttuneessa koronaepidemiatilanteessa

Lähikontaktien välttäminen AVI:n määräyksen mukaisesti

Etelä-Suomen Aluehallintovirasto julkaisi eilen tiedotteen päätöksestä, minkä mukaan toimijoiden on varmistettava tosiasiallinen lähikontaktien välttäminen. Lähikontaktilla tarkoitetaan fyysistä kontaktia tai oleskelua kasvotusten tai samassa tilassa alle kahden metrin etäisyydellä yli 15 minuutin ajan. Toimijoiden pitää tehdä kirjallinen suunnitelma siitä, miten ne estävät yleisön ja asiakkaiden lähikontaktit. Keinot toimijat voivat määritellä itse.

Päätös koskee toimijoiden sisätiloja, joita käytetään yli 10 asiakkaan tai osallistujan samanaikaiseen oleskeluun, sekä rajattuja ulkotiloja, joita käytetään samanaikaiseen yli 50 asiakkaalle tai osallistujalle suunnattuun tarkoitukseen ja joiden käyttämisestä kyseiseen toimintaan toiminnan järjestäjä vastaa tiettynä ajankohtana.

Hyvinkään Palloseuran toiminnassa ohjeistetaan valmentajia suunnittelemaan harjoitukset siten, että 15 minuuttia tai sitä pitempiä lähikontaktia vaativia harjoitteita ei harjoituksissa suoriteta ja lähikontakteja vaativien harjoitusten välissä tulee olla vähintään 15 minuutin lähikontaktia vaatimaton harjoite. Edelleen toiminnassa suositellaan välttämään kaikkea turhaa lähikontaktia, kuten tähänkin asti.

Painotamme myös jokaisen osallistujan henkilökohtaisen käsi- ja yskimishygienian ylläpitämistä seuran koronaoheistuksen mukaisesti. Myös muilta osin, kuin tässä ohjeessa määrätään noudatetaan toiminnassa seuran voimassa olevaa koronaoheistusta.

Seura valmistautuu yläkouluikäisten ja vanhempien harrastustoiminnan keskeytymiseen 8.3. alkaen

Valtioneuvosto totesi 25.2. tiedotustilaisuudessaan poikkeusolot ja ilmoitti, että 8.3. maassa alkaa kolmen viikon sulkutila, minkä aikana myös yli 12-vuotiaiden harrastustoiminta tulisi keskeyttää.

Hyvinkään kaupunki on kutsunut seurat verkkotiedotustilaisuuteen keskiviikoksi 3.3., jossa odotamme saavamme tietoa, kuinka sulkutila vaikuttaa harrastustoimintaan Hyvinkäällä. Lisäksi seuran johtokunta kokoontuu lauantaina 27.2. keskustelemaan ja valmistelemaan toimenpiteitä sulkutilan ajaksi.

Tiedotamme seuratoiminnan jatkosta viimeistään torstaina 4.3., jolloin lähetämme jäsenistölle kevään uutiskirjeen ja julkaisemme tiedotteen verkkosivuilla.

Lisätietoja:

Janne Bruun